Lokale użytkowe - dodatkowe informacje i wnioski
-
Chcesz wyremontować lokal użytkowy? Pamiętaj, że musisz wystąpić o zgodę do ZGN!
- Wypełnij wniosek o zgodę na remont lokalu użytkowego i dołącz do niego niezbędną dokumentację.
- Zapoznaj się z listą robót, które mogą być uznane jako trwale podnoszące wartość lokalu. Znajdziesz ją w załączniku nr 5 do umowy najmu.
- Część udokumentowanych nakładów, którą poniosłeś/poniosłaś na prace trwale podnoszące wartość lokalu, może zostać rozliczona w trakcie stosunku najmu lub już po jego zakończeniu.
- Do wniosku w tej sprawie musisz dołączyć zgodę ZGN Śródmieście na wykonanie prac remontowych, kosztorysy powykonawcze i kopie faktur. Za czas oczekiwania na zgodę możesz wystąpić o obniżkę.
- Wniosek możesz złożyć po zakończeniu robót i ich odbiorze przez ADK. Pamiętaj, ze okres za który udzielna jest obniżka liczony jest od momentu złożenia pełnej dokumentacji zatwierdzonej przez inspektorów odpowiednich branż.
W przypadku pytań, skontaktuj się z Działem Technicznym ZGN Śródmieście, tel. 22 33 66 152.
Dział Techniczny zajmuje się m.in. sprawami związanymi z wydawaniem zgód na remonty i modernizacje lokali.
Do pobrania:
-
Chcesz umieścić reklamę, szyld, tablicę informacyjną, inny znak wizualny lub markizy na elewacji budynku stanowiącego własność m.st. Warszawy? Musisz uzyskać niezbędne zgody w tej sprawie.
- Zapoznaj się z szczegółowymi wskazaniami dotyczącymi umieszczania reklam i informacji wizualnych. Są one zawarte w Zarządzeniu Prezydenta m.st. Warszawy.
- Złóż do ZGN Śródmieście wniosek o wydanie zgody na najem powierzchni reklamowej. We wniosku opisz, jak ma wyglądać reklama i zaproponuj stawkę za najem. Załącz także dokumentację techniczną oraz zdjęcie elewacji z zaznaczeniem miejsca, w którym miałaby się znaleźć reklama.
- Pamiętaj, że zgoda na umieszczenie urządzenia reklamowego uwarunkowana jest stanowiskiem organów nadrzędnych – właściwych w kwestii decydowania o estetyce miasta, jak Wydział Ochrony Krajobrazu Miasta Biura Architektury i Planowania Przestrzennego oraz podejmowania decyzji w sprawie obiektów zabytkowych lub obiektów położonych na obszarach chronionych – jak Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Uwaga! Nasze lokale są często częścią nieruchomości wspólnych, zarządzanych przez wspólnotymieszkaniowe. W takich przypadkach konieczne będzie uzyskanie zgody wspólnoty na wykorzystanie elewacji budynku pod reklamę.
Masz pytania? Skontaktuj się z Działem Lokali Użytkowych ZGN Śródmieście,
tel. 22 23 12 284, e-mail: lu@zgn.waw.plDo pobrania:
-
Najemcy lokali użytkowych mogą korzystać z obniżek czynu ze względu na:
- oczekiwanie na zgodę na remont lokalu użytkowego
- prowadzenie robót na terenie bezpośrednio przylegającym do nieruchomości lub w nieruchomości, przez m.st. Warszawę, osoby prawne m.st. Warszawy oraz Wspólnoty Mieszkaniowe, których członkiem jest m.st. Warszawa, utrudniających wykonywanie działalności w lokalu bądź powodujących utrudnienia w korzystaniu z garaży, na czas trwania tych robót;
- udostępnienie toalety w lokalu do użytku publicznego.
Uwaga! Granicę dopuszczonych obniżek czynszu wyznacza suma miesięcznych wydatków obciążających wynajmującego z tytułu utrzymania lokalu.
Zachęcamy do korzystania z naszego elektronicznego biura obsługi klienta eBOK.
Dzięki korzystaniu z eBOK, zyskujesz dostęp do faktur i ich ewentualnych korekt, w tym obniżek.
Wypełnij wniosek i prześlij go na adres: kancelaria@zgn.waw.plDo pobrania:
- Wniosek o obniżenie czynszu
- Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy nr 136/2020 z 20 lutego 2020 r. w sprawie zasad najmu lokali użytkowych
- Uchwała Zarządu Dzielnicy Śródmieście nr 6863/2021 z 28 lipca 2021 r. - załącznik do uchwały
- Uchwała Zarządu Dzielnicy Śródmieście nr 195/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. w sprawie obniżania czynszu (...) z tytułu udostępniania toalety do użytku publicznego
Udostępnienie toalety do użytku publicznego
Jeśli udostępnisz toaletę w lokalu do użytku publicznego, możesz ubiegać się o obniżkę czynszu.
W związku z różnorodnym położeniem i przeznaczeniem lokali, dużą rozpiętością stawek czynszu, oraz z uwagi na niejednolity rozkład i wielkość pomieszczeń, w tym toalet w lokalach, wnioski o obniżenie czynszu są rozpatrywane indywidualnie.
Wysokość ewentualnej obniżki zależy od oceny korzyści dla miasta i dzielnicy z udostępnienia toalety w lokalu do użytku publicznego i określana jest w drodze negocjacji. Maksymalna wysokość obniżki nie może być wyższa niż 10% czynszu za najem lokalu. -
Miasto Stołeczne Warszawa oferuje najemcom lokali użytkowych i garaży ulgę w spłacie zadłużenia w postaci rozłożenia zadłużenia na raty, odraczania spłaty należności a w szczególnie uzasadnionych przypadkach umorzenie zaległości na podstawie Uchwały Nr LXXXIX/2643/2010 z dnia 9 września 2010r.
Aby skorzystać z takiej formy pomocy należy wypełnić wniosek i złożyć go w Administracji Domów Komunalnych lub w Kancelarii Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami przy ul. Szwoleżerów 5 w Warszawie.
W przypadku zaległości za garaż lub reklamę proszę o kontakt z poniższymi numerami telefonów. Kontakt telefoniczny: 22 23 12 212, 22 33 66 169, 22 23 12 272, 22 23 12 258, 22 23 12 285 i 22 33 66 170, e-mail: windykacja@zgn.waw.pl
Do pobrania:
-
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta eBOK to darmowa aplikacja dla Najemców lokali użytkowych i mieszkalnych oraz Dzierżawców.
Zapewnia ona dostęp do:
- kartoteki konta;
- e-faktur za lokal użytkowy;
- e-faktur za dzierżawę gruntu;
- informacji o opłatach za lokal mieszkalny.
Dlaczego warto korzystać z e-BOK?
- Rachunki zawsze dostajesz na czas – otrzymujesz e-fakturę lub korekty faktur już dzień po ich wystawieniu.
- Nie musisz gromadzić papierowych dokumentów – wszystkie faktury masz w jednym miejscu.
- Dostęp do faktur masz o dowolnej porze i z każdego miejsca, gdzie działa Internet.
- Dbasz o środowisko.
- Możesz łatwo sprawdzić saldo swojego konta.
Jak założyć konto w e-BOK?
- Pobierz wniosek.
- Skan (lub zdjęcie) wypełnionego i podpisanego wniosku prześlij na adres e-mail: kancelaria@zgn.waw.pl
- W odpowiedzi otrzymasz indywidualny identyfikator logowania i hasło startowe do konta internetowego.
- Zaloguj się do konta za pośrednictwem strony internetowej www.zgn.waw.pl lub bezpośrednio pod tym linkiem (https://ebok.zgn.waw.pl/srodmiescie/)
- Przy pierwszym logowaniu zmień hasło na własne.
Odzyskiwanie dostępu do konta e-BOK
W celu odzyskania dostępu do konta, zresetowania hasła lub innych zagadnień technicznych dotyczących e-bok’a prosimy o wysłanie wiadomości z konta e-mail przypisanego do kontaktu na adres e-mail: ebok@zgn.waw.pl
Wiadomość powinna zawierać:
- Nazwę Podmiotu
- Nr identyfikacyjny e-bok ewentualnie nr identyfikacyjny lokalu
- Dane osoby do kontaktu oraz numer telefonu do kontaktu
- Krótki opis problemu.
Do pobrania: